Hellrider

Czy mówi Wam coś tytuł „Hellrider”? A „Blow it”? Pewno niewiele… Ja też do niedawna nic sobie z tych tytułów nie robiłem, ale dziś pluje sobie w mordę za te głupie czasy niewiedzy. A wszystko to skutek mejla, jaki niedawno otrzymałem od tajemniczej „młodej grupy” zwącej siebie Chaos Interactive.
Tworzą ją Polacy, którzy to od dwóch lat tworzą w dziedzinie Shareware, a publikują się w Internecie. Ostatnim ich dziełem jest wspomniany „Blow It!”, program, który zapewnił autorom wspaniałe wakacje na Florydzie. Oczywiście nie chodzi tu o vacatio legis czy o wizytę celem tłumaczenia się przed amerykańskim sądem z pokradzionych Microsoftowi programów, a o dumne reprezentowanie naszego kraju. Gra „Blow It!” (strzelanina) była bowiem finalistą ZD Shareware Awards Competition 1999.
Najnowsze dzieło programistów Chaos Interactive to „Hellrider”, gra FPP tworzona na zlecenie wydawnictwa Helion. Nie jest ona jeszcze gotowa, jednak to, co widzicie na screenach zlokalizowanych gdzieś po lewej stronie (o ile w międzyczasie nie zmieniliśmy layoutu), z pewnością zwiastuje interesujący produkt z dziedziny Shareware (czyt.: nie spodziewajcie się kolejnego „Quake 3 Arena”, to inna kategoria budżetowa). Na dzień dzisiejszy jest już gotowy Build3D (edytor poziomów) oraz znaczna część samej gry. Całość wykorzystywać ma zdaniem autorów takie techniki programistyczne jak alpha blending, multi texturing, lens flares, cienie i refleksy świetlne, a także całe mnóstwo obiektów 3D. Niestety, na razie nie posiadamy większych porcji informacji, obiecujemy jednak informować, gdy czegoś się dowiemy (zapraszam więc do śledzenia naszego działu nowinek).

Author:

Related Post

top